Tankönyvrendelés
Tájékoztatás a 2018/19-es tanév tankönyvrendeléséről
Tisztelt Szülők, Gondviselők, kedves Diákok!
KELLO-tól az alábbi információkat kaptuk a 2018-19. évi tankönyvrendelés menetével és a hozzá kapcsolódó feladatokról.
Az 1- 9. évfolyam valamennyi tanulója alanyi jogon térítésmentesen kapja a tankönyveket.
A 10-12. évfolyam tanulói a megfelelő dokumentumok leadásával kérhetik a normatív támogatás kedvezményét, vagy ennek hiányában megvásárolják tankönyveiket.
Kérjük, a normatív kedvezményre való jogosultság igazolásához szükséges határozatok/okiratok iskolához történő leadását a változások bekövetkeztekor leadni!
Azoknak a tanulóknak, akiknek nyáron kerülnek megújításra ezen dokumentumai, 2018. szeptember első hetében kell ezeket leadni. Akik később kapják meg ezeket a dokumentumokat, azoknak is legkésőbb 2018. szeptember 28-ig le kell adniuk az igazolásaikat, különben a támogatott tanuló fizetős státuszba kerül.
A diákok utólagos, határidőn túli státuszmódosítására nincs lehetőség!!
Tankönyvrendelés 2018/2019
A tankönyvrendelés 2018/2019. évi menetrendje:
• 2018. április 1.: KELLO feltölti a tankönyvjegyzéket a rendelési felületre.
• 2018. április 1-27.: tankönyvfelelősök leadják az alaprendeléseket, alaprendelés lezárása,
• 2018. május 2-31. SNI fejlesztőeszközök rendelésének leadása (tankonyvrendeles.kello.hu),
• 2018. május 15 – június 30.: tankönyvfelelősök módosíthatják az alaprendeléseket
• 2018. augusztus 1-24.: KELLO kiszállítja az alaprendelés során megrendelt tankönyveket és SNI fejlesztőeszközöket.
• 2018. augusztus 27-31.: az alaprendelés hiányainak pótlása (az augusztus 24-ig ki nem szállított tankönyvek kiszállítása).
• 2018. augusztus 21 – szeptember 15.: pótrendelés leadásának időszaka, ugyanott az alaprendelés átadásának rögzítése fizetős tanulók esetében.
• 2018. szeptember 24-től: KELLO kiszállítja a pótrendelésben megrendelt tankönyveket és SNI fejlesztőeszközöket.
• 2018. szeptember 24 – 2019. március 13.: évközi rendelés a tankönyvrendelési felületen,
• 2018. november 1.: évközi rendelések kiszállításának kezdete.
• 2018. szeptember 27 – október 1.: tankönyvfelelősök módosíthatják a tanulói státuszokban bekövetkezett, korábban még nem rögzített változásokat.
Fontos tudnivalók:
• A fizetős diákok számláit egyben küldjük ki az iskolákba 2018. augusztus 21. és 31. között, kivéve azon számlákat, melyeknek a kiegyenlítése a szülői online felületen vagy átutalással megtörtént (ezeket nem küldjük ki) valamint azon esetben, amikor az iskolába történő tankönyvkiszállítás augusztus 15. utánra esik (ezeket a számlákat szállítást követően küldjük). Az online fizetés tényét a tankönyvrendelési felületen jelezzük.
• Számlát a szállítás megtörténtét követően állítunk ki a szállított mennyiség alapján, mely számla kifizethető online bankkártyával, átutalással, valamint a postahivatalokban a Magyar Posta által elfogadott fizetési módokon.
• KELLO webshop: a 2018/2019-es tankönyvjegyzéken szereplő tankönyvek webshopon történő rendelésének és szállításának kezdetéről a későbbiekben nyújtunk tájékoztatást a kello.hu oldalunkon.
Tankönyvek kiszállítása:
A KELLO az iskolákba évfolyamonként rendezve szállítja le a megrendelt tankönyveket.
Számlázás:
Számlázás a szállítólevél KELLO-hoz történő visszaérkezését követően történik.
A fizetős diákok számláival 1 példány egyszerűsített átadás-átvételi dokumentumot küldünk, melyen az iskola átadja a fizetős diákoknak a könyveket a hozzá tartozó számlával. A dokumentumokon:
• csak alapadatokat kell megadni,
• az iskola őrzi meg, azt nem kell a KELLO-nak visszaküldeni.
1. Fizetős státuszú diákok:
Alaprendelés:
• Számla kézbesítése: az iskolák postai úton kapják meg 2018. 08. 21. és 08. 31. között, kivéve azon számlákat, ahol az iskolába történő tankönyvkiszállítás augusztus 15. után történik.
• A számlát a szülő/diák a tankönyvekkel együtt kapja meg, az aláírandó átadás-átvételi bizonylat kíséretében
• Befizetési időszak: 2018. augusztus 21 – szeptember 15. között (fizetési határidő: 2018. szeptember 15.).
• Befizetés módjai: készpénz, bankkártya, valamint a Magyar Posta által elfogadott fizetési módokon, banki átutalással,
Pótrendelés:
• Számla kézbesítése: az iskolák postai úton kapják meg legkésőbb 2018. november 15-ig.
• A számla a szülőhöz/diákhoz utólag, az iskola segítségével jut el, vagy a szülő által letölthető az online felületről.
• Befizetési határidő: a tankönyvek kiszállítását követő 15 napon belül.
• Befizetés módja: megegyezik az alaprendelés befizetési módjaival.
2. Nem fizetős státuszú diákok:
Alaprendelés:
• Intézményi számla kézbesítése: az intézményi számlákat az iskolák/fenntartók postai úton kapják meg a szállítást követően.
Pótrendelés:
• Intézményi számla kézbesítése: az intézményi számlákat az iskolák/fenntartók postai úton kapják meg a szállítást követően.
3. Iskolaváltás/fizetési státuszváltozás kezelése:
- Fizetősből fizetősbe
Átiratkozik egy fizetős státuszú diák egy másik iskolába
• A szülő/diák saját költségén, az átvételt követő 15 napon belül visszaküldheti a tankönyveket a KELLO-nak, egy elállási nyilatkozat kíséretében, amely tartalmazza az eredeti megrendelés adatait (diák neve, oktatási azonosítója, eredeti számla vagy számla adatai).
• A KELLO sztornó számlát állít ki az iskolát váltó diáknak, melyet eljuttat a szülőnek, illetve amely letölthető a szülői felületen. Ha a számlát már kifizették, a KELLO visszaküldi/visszautalja a számla ellenértékét. Ez utóbbi esetben az elállási nyilatkozat tartalmazza a szülő részéről a visszautaláshoz szükséges bankszámlaszámot a számla tulajdonosának feltüntetésével.
Új, fizetős tanuló érkezik az iskolába
• Pótrendelésként kell rögzíteni az új diák rendelését 2018. szeptember 15-ig.
Amennyiben ez nem lehetséges, 2018. szeptember 24. után az évközi rendelés keretében kell részére megrendelni a tankönyveket.
• A KELLO számlát állít ki a diáknak, melyet elküld az iskolába.
• Új diáknak/szülőnek a kézhezvételtől számított 15 napon belül kell kiegyenlítenie a számlát.
vagy
• Az átiratkozó diák viszi magával a megvásárolt könyveket az új iskolába/az új tanuló hozza magával a szükséges tankönyveket. Ezen esetekben nincs további teendő.
- Fizetősből nem fizetősbe
A fizetős diák státusza ingyenesre változik.
• A diák státuszát a KELLO tankönyvrendelési felületén haladéktalanul át kell állítani „szülő/gondviselő fizet”-ről „normatív támogatott”-ra. A későn ismertté váló változások tekintetében a KELLO szeptember 27-e és október 1-e között lehetővé teszi a változások iskolák általi felvitelét a szükséges számlakorrekciók elvégzése érdekében.
• A diákok utólagos, határidőn túli státuszmódosítására nincs lehetőség!!
• A KELLO sztornó számlát állít ki a fizetési státuszt váltó diák részére, melyet eljuttat az iskolának
• Ha a számla ellenértéke már kiegyenlítésre került a diák/szülő által, a KELLO visszaküldi/visszautalja a számla ellenértékét.
• A KELLO kiszámlázza az új rendelést az iskolának/fenntartónak, melyet eljuttat a tankönyvrendelési felületen megadott számlázási címre iskolának/fenntartónak.
- Nem fizetősből nem fizetősbe
Nem fizetős diák könyvét másik nem fizetős státuszú diák kapja.
Nincs teendő, az iskola/fenntartó saját hatáskörben mozgathatja a tankönyveket a nem fizetős státuszú diákok között, számlamódosítás nem szükséges (ilyen esetben az új nem fizetős diáknak értelemszerűen nem kell könyvet rendelni, hiszen már az iskolában van a tankönyv).
-Nem fizetősből fizetősbe
Nem fizetős diák státusza fizetősre változik.
• A diák státuszát a KELLO tankönyvrendelési felületén haladéktalanul át kell állítani nem fizetősről „szülő/gondviselő fizet” státuszra legkésőbb 2018. szeptember 27-e és október 1-e között.
• A KELLO az intézménynek jóváírja a diák rendelésének ellenértékét.
• A KELLO számlát küld a diák nevére az iskolába, illetve a számla letölthető a szülői felületen, melyet a diáknak/szülőnek 15 napon belül be kell fizetnie.
• Az adott tanévhez a fizetős diáknak megrendelt, sérülésmentes tankönyvet, amennyiben arra a diáknak valamilyen okból nincs szüksége, a szülő 2018. szeptember 15-ig küldheti vissza a KELLO részére. Ez esetben a visszaküldéssel összefüggő költségek megfizetéséről a szülőnek/gondviselőnek kell gondoskodnia.
Visszaküldési cím: Könyvtárellátó Nonprofit Kft. (Üllő) OLK 1000.
Visszaküldés esetén minden esetben kérjük feltüntetni a megrendeléssel érintett diák/szülő adatait, visszautalás szükségessége esetén (a tankönyvet már kifizették) a bankszámla adatokkal együtt!
Kovácsné Vári Eszter és Vargáné Zsótér Margit
tankönyvfelelősök
2018/19 normatív támogatás igénylőlap